Wmo
Wat is het?
Als u hulp nodig hebt, bijvoorbeeld een rolstoel, vervoer op maat, hulp bij het huishouden of een aanpassing aan uw woning, dan vraagt u dit aan bij de gemeente. Dit heet: een voorziening aanvragen.
Wat moet ik doen?
Heeft u een hulpvraag voor uzelf of voor een ander? Meld dit bij de gemeente. Dat kan via onderstaande knop. Of u kunt tijdens werkdagen bellen: 14038.
Na ontvangst van de melding, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Wij maken een afspraak met u, om uw hulpvraag verder te bespreken. We bekijken of u op eigen kracht en met eigen middelen uw hulpvraag of probleem kunt oplossen. Kan dat niet? Dan bespreken we samen welke maatwerkvoorziening nodig is. Bijvoorbeeld hulp bij het huishouden, vervoer, individuele of groepsbegeleiding.
Meer weten over het indienen van een hulpvraag? Bekijk de onderstaande stap.
Wilt u documenten met ons delen? We gebruiken Zivver om bestanden en vertrouwelijke informatie veilig te versturen en te ontvangen. Ga naar Veilig mailen met Zivver
Hoe lang duurt het?
De gemeente moet binnen 6 weken nadat u melding hebt gedaan het onderzoek uitvoeren.
Als u na het onderzoek een aanvraag hebt ingediend, moet de gemeente binnen 2 weken hierop beslissen.
Als de gemeente langer dan 6 weken doet over het onderzoek, mag u na 6 weken evengoed een aanvraag indienen. U hoeft dan niet te wachten tot het onderzoek afgerond is.
We doen er alles aan om uw melding of aanvraag zo spoedig en efficiënt mogelijk te behandelen. Maar vanwege een wachtlijst kunnen we momenteel niet altijd voldoen aan de gestelde termijnen. Wij vragen hiervoor om uw begrip.
Continu onderzoek tevredenheid Wmo
Als gemeente vinden we het belangrijk om inzicht te hebben in onze dienstverlening en de tevredenheid van onze inwoners. Sinds 1 maart 2024 werken we bij het afhandelen van een WMO aanvraag met een continu onderzoek om deze de geboden ondersteuning te meten.
Wij zijn benieuwd naar de mening van inwoners over deze hulp. Voldoet het aan uw verwachtingen? Heeft het echt geholpen? Luisteren onze medewerkers goed naar u? Na het afgeven van een voorziening ontvangen inwoners een papieren vragenlijst, of een mail met een link naar de vragenlijst waarin ze hun mening kunnen geven.
De resultaten van het onderzoek nemen we mee in de verdere verbetering van onze kwaliteit en dienstverlening.