Medewerker Uitkeringsadministratie (32 - 36 uur)

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we vanuit één centrale toegang voor de domeinen Jeugd, Wmo en Participatiewet. Onder het motto “één gezin/huishouden, één plan, één regisseur” ontwikkelen we nieuwe en innovatieve methodes om de ondersteuning aan onze inwoners efficiënter, beter en goedkoper te maken. We zijn op zoek naar een financiële duizendpoot die zich bezig gaat houden met de uitkeringsadministratie.

Wat ga je doen?

Als medewerker uitkeringsadministratie ben je verantwoordelijk voor diverse taken binnen de Participatiewet, Wmo en Jeugdwet. Je werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Aanmaken en onderhouden van dossiers
  • Verrichten van betalingen 
  • Verwerken van inkomstenopgaven
  • Maken van herberekeningen
  • Fungeren als vraagbaak voor collega’s

Je beoordeelt, verwerkt, controleert en bewaakt financiële en administratieve gegevens. Je werkt zelfstandig binnen een klein team met korte lijnen en hebt regelmatig contact met de accountant en interne controller over diverse onderwerpen. Daarnaast draag je bij aan bijeenkomsten met zowel interne als externe partijen en verschillende projectgroepen. Je hebt een breed takenpakket, waardoor geen dag hetzelfde is.

Dit zien we graag in jou

Je bent een financieel expert met een aantoonbaar Mbo+ werk- en denkniveau en hebt meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie. Kennis en ervaring met de applicaties GWS4all/Suites voor sociaal domein voor de taakvelden Wmo/Jeugd is een pré. Je bent analytisch, sterk in communicatie en oplossingsgericht. Je signaleert knelpunten en denkt graag mee over verbeteringen. Je werkt nauwkeurig en merkt snel afwijkingen op, hoe klein of groot deze ook zijn. Je kunt snel schakelen en verbanden leggen tussen de verschillende taken binnen het team.

Wat bieden wij jou

Een zelfstandige en verantwoordelijke functie met ruimte voor eigen inbreng, nieuwe ideeën en initiatieven. De gemeente Zwartewaterland biedt een prettige werkomgeving waar collega’s voor elkaar klaarstaan, evenals voor de inwoners en de gemeente. Daarnaast organiseren we regelmatig leuke en interessante bijeenkomsten op mooie locaties en worden er leuke activiteiten georganiseerd door onze personeelsvereniging.

En dit

Als betrokken werkgever zorgen wij voor een goede balans tussen werk en privé, veel vrijheid en een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. Als medewerker uitkeringsadministratie bij de gemeente Zwartewaterland kun je (op basis van een 36-urige werkweek) rekenen op:

  • Een maandsalaris tot maximaal € 4.297,- bruto (schaal 8), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring
  • Trainingen en opleidingen.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, opnemen als verlof of gebruiken voor een studie.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling bij ABP.
  • Betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
  • Een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: kwaliteit, dienstbaarheid, sterke samenwerking, menselijke maat en oog en oor voor iedere stem.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Enthousiast geworden?

Meteen enthousiast? We nodigen je van harte uit om te solliciteren. Als gouden tip willen we je alvast meegeven: wees jezelf. Wij omarmen de diversiteit van al onze collega’s en zijn oprecht benieuwd naar jou. We ontvangen graag jouw motivatie en cv. Deze kun je tot en met 17 november 2024 insturen. De sollicitatiegesprekken vinden snel daarna plaats.

SOLLICITEER

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Erik Albers, Manager Sociaal Domein. Vragen over de procedure kun je richten aan Anne Greven, Recruiter. E-mail: a.greven@zwartewaterland.nl. Beiden zijn bereikbaar via 14 038.

Houd er rekening mee dat de vacaturetekst na de sluitingsdatum van deze site verdwijnt.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega's nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.